
Green ZOO Festival 202519:00 | Czwartek, 15 maja 2025Klub RE
Koncerty
250 zł |
250 zł
|
Front Row Heroes i Klub RE zapraszają Was na Green ZOO Festival!!!
Kto by uwierzył, że Green ZOO dożyje swojej 15 jubileuszowej edycji? Dożyliśmy i w całkiem dobrej formie zapraszamy Was jak co roku na wybitne alternatywne zespoły z różnych dziedzin i gatunków muzycznych. Ludzie z Polski i zagranicy, ale zawsze szczerzy w swoim graniu i chęci kontaktu z publicznością. Także zapraszamy rocznicowo i wesoło pod scenę!
W tym roku Green ZOO będzie się działo w Klubie RE pomiędzy 15 maja, a 31 maja 2025. Chodźcie się znowu zaprzyjaźnić #GreenZOO!
Dla najwiekszych pasjonatów wspierających naszą ideę mamy Karnety na cały festiwal które kupicie sobie na Going.(BILETY na poszczególne koncerty pojawią się wkrótce).
15.05 - Siksa
16.05 - Teo Olter Quintet
17.05 - Ida The Young (CZ) + Marcel Gidote's Holy Crab (CZ)
23.05 - DUMMY (US)
24.05 - Wczasy
29.05 - Popular Music (AU)
30.05 - DJ Nebaz + DJ Das Omen
31.05 - Wąż + ńoko + Hermopolis
Opisy i muzyka zespołów
VVV
Siksa
SIKSA (słowo z języka jidysz, pot. pogard. młoda dziewczyna postrzegana jako wulgarna, niedoświadczona i niedojrzała) to feministyczny duet ułożony na głos, bas, tekst i ciała. Koncerty SIKSY łączą z sobą energię koncertu punkowego, poezji performatywnej czy tańca współczesnego a w interakcji z publicznością nabierają jedynych w swoim rodzaju walorów dramatycznych. W ograniczeniach instrumentarium i obecności scenicznej duet znajduję siłę, by stworzyć własną drogę. Opiera się czasem o wspomnienia z dzieciństwa, innym razem o bajki i legendy, czy rzeczywistość przetworzoną przez nieskrępowane i niepohamowane spojrzenie SIKSY. W jej twórczości to co osobiste spotyka się z politycznym a to co niewypowiedziane z tym co wykrzyczane.
SIKSA zagrała ponad 400 koncertów w całej Europie, Turcji oraz na Kaukazie od małych klubów i skłotów, przez galerie sztuki współczesnej aż po największe europejskie festiwale.
W 2025 SIKSA zaprezentuje swój najnowszy materiał koncertowy pod tytułem Grande Donna Freiheit & Her Spiders from the Squat
“SIKSA’s Grande Donna Freiheit & Her Spiders from the Squat
is the most insignificant and unnecessary story ever told”
Forbes Magazine
Na rozwalonej nie przez nas mapie świata coraz mniej jest miejsc, w których można inspirować się wzajemnie swoją głupotą. Zamknięcia, wypowiedziane umowy najmu, podniesiony czynsz, małe kluby w tarapatach, a do tego brak ubezpieczenia i kasy na terapię. By dobić resztki nikomu nie potrzebnego i niemożliwego do spieniężenia pojebaństwa, Grande Donna Freiheit zostaje oskarżona o manipulacje oraz namawianie do robienia rzeczy niepotrzebnych, durnych, prymitywnych i naiwnych. Na jej mały choć wielki zespół Grande Donna Freiheit & Her Spiders from the Squat rzucony zostaje cień delegalizacji i wyrzutów sumienia. Co robić w tej pieprzonej sytuacji? Może po prostu przypomnieć, że wszyscy w głębi serca jesteśmy pająkami i wystarczy tylko skrzyknąć zespół na nowo? No i oczywiście nagrać raz jeszcze kasetę, na której był on najokrutniej głupi, a przez to najbardziej rebel & together? DO IT! W końcu to też twój zespół!
https://siksa.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/xsiksax
https://www.instagram.com/siksa_forever/
Teo Olter Quintet
Tradycyjnie w świecie jazzu dominują melodie saksofonów, trąbki, pianina czy gitary. Quintet zmienia tę perspektywę, opierając swoje kompozycje na dwóch liniach basowych. To właśnie na ich fundamencie wyrastają wspólne motywy i kolektywna improwizacja, które stają się emocjonalnym centrum kompozycji zajmując miejsce solówek.
“Z jednej strony album sprawia wrażenie dobrze przemyślanej całości, opartej na chwytliwych tematach, z drugiej – są one tak kreatywnie rozwijane, że trudno mówić o chłodnej kalkulacji w procesie twórczym. Olter nie narzuca przy tym dominacji żadnego instrumentu, muzyka obficie korzysta z siły kolektywu.” pisze Jarosław Krukowski w recenzji dla Jazzpres- su. Muzyka Quintetu to połączenie kompozycji inspirowanych polskim, amerykańskim i skandynawskim jazzem z nieokiełznaną energią improwizacji. Każdy koncert to okazja do ewolucji materiału i nowych interpretacji płytowych kompozycji, bardzo często pojawiają się nowe rozwiązania oraz całkiem nowe utwory pisane w trasie, na próbie dźwięku i pomiędzy koncertami. Sprawia to, że każdy koncert jest inny, a muzyka zespołu żyje własnym życiem.
Debiut zespołu - album “In Pursuit of Happiness” grupy ukazał się w marcu 2024 w trójmiejskiej wytwórni Alpaka Records. Płyta zebrała bardzo pozytywne recenzje, między innymi TOP NOTE magazynu JazzPress oraz wysokie oceny od takich dziennikarzy jak Bartek Chaciński czy Maciej Krawiec. Od czasu premiery zespół zagrał wiele koncertów, między innymi na festiwalach Jazz Jantar, Jazz na Wyspie, Lublin Jazz oraz w prestiżowym cyklu jazz.pl prowadzonym przez Drugi Program Polskiego Radia. Redakcje Jazz PRESS oraz Radia JAZZ.fm wybrały album najlepszą polską płytą roku, a magazyn Jazz Forum umieścił zespół na drugim miejscu w kategorii Nowa Nadzieja plebiscytu Jazz Top 2024.
Jazz.pl - https://www.youtube.com/live/q8tmgh9GW0Y?si=8384jgJwFHjofA-M
Bandcamp - https://lcb20.bandcamp.com/album/the-heart
https://www.instagram.com/teo_olter/
Ida the Young
Ida the Young to czeski zespół indie folk/alt rockowy. Powstał, gdy pochodząca z Londynu wokalistka Iris Hobson-Mazur przeprowadziła się do Pilzna i poznała gitarzystę Marka Kolihę.
Poza duetem założycielskim, zespół składa się obecnie z Filipa Simona (perkusja), Pavla Kielbergera (bas, gitara, syntezatory) i Jakub Richtárech (klawisze).
Nie boją się eksperymentować z różnymi teksturami i gatunkami, co słychać na ich debiutanckiej EP-ce z wpływami indie-folku Strange Shaped Flowers (2023), a także na ich ostatniej, bardziej opartej na elektronice drugiej EP-ce Silver Thing (2024, wydana przez Korobushka Records).
Grali na wielu najważniejszych alternatywnych festiwalach w Czechach i na Słowacji, w tym na Słowacji, w tym Beseda u Bigbítu, Sharpe Festival i Vivat Vila, a także na wielu innych koncertach (w tym w Niemczech i Austrii). W 2025 roku planują nagrać swój debiutancki album i wyruszyć w pierwszą europejską trasę koncertową.
Live sessions:
Radio Wave 2024 - https://youtu.be/hqaLojffEO0?si=PHmB6X3PXejE_jW1
https://www.instagram.com/idatheyoung/
Marcel Gidote's Holy Crab (MGHC)
Czeski zespół psychodeliczny założony w 2019 roku, łączący wpływy rocka, kraut i jazzu z nowoczesnym brzmieniem. Obecna piątka członków to Jan Bukovjan na wokalu, saksofonie tenorowym, flecie, klarnecie i gitarze, Ondřej Vávra na wokalu i gitarze, Viktor Eberle na wokalu, klawiszach i syntezatorach, Marek Sobota na basie i Matěj Šolc na perkusji. MGHC wydali swoją debiutancką EP-kę Bay Of Roots pod niezależną czeską wytwórnią Polí5 w 2020 roku. Następnie zespół rozpoczął współpracę z menadżerką Šárką Hlaváčkovą, a w 2021 roku samodzielnie wyprodukował swój pierwszy długogrający album Humidity Breaking Limits, na którym przeszedł do bardziej złożonej, ale cięższej ekspresji muzycznej. Kolejny, zatytułowany Farm Alarm, pojawił się w 2023 roku i jest oparty na większej liczbie partii wokalnych, gitarze akustycznej i syntezatorach i działa jako uderzające przypomnienie o kryzysie klimatycznym na naszej planecie. Następnie ukazały się dwa kolejne single (Felina, Giant Stabs). Zespół pracuje nad kolejnym albumem, który ukaże się późną wiosną tego roku, a w marcu 2024 roku doświadczył wielkiego boomu dzięki ścieżce dźwiękowej do niezależnej gry na PC o nazwie Felvidék, osiągając wysokie wyniki w streamingu i sprzedając kasety na całym świecie.
Już po kilku latach MGHC stał się jednym z najbardziej progresywnych czeskich zespołów psychodelicznych, grając kilka niezwykłych koncertów, na przykład z legendarnym japońskim zespołem psychodelicznym Acid Mother's Temple (także z Acid Tongue, Tonstartssbandht, Lumerians, Triptides i ROAR). Zespół dotarł do kilku magazynów i rozgłośni radiowych. Dzięki mieszance gatunków, fani MGHC wciąż rosną w siłę, budując scenę z takimi czeskimi zespołami jak Ida The Young, Island Mint, Sinks, Madhouse Express i Kill the Dandies. W 2022 roku zaczęli grać za granicą, doświadczyli dwóch europejskich tras koncertowych i odwiedzili już Niemcy, Francję, Słowenię, Słowację, Węgry, Bośnię i Serbię.
Spotify: http://spoti.fi/34PIytK
Bandcamp:http://holycrab.bandcamp.com/
Felvidék (OST): Marcel Gidote's Holy Crab – Felvidék (OST)
Geese Breeze Video: Marcel Gidote's Holy Crab - Geese Breeze [Official Video]
Live session: http://youtu.be/LdjTHhBd1xU
Facebook:http://facebook.com/marcelgidotesholycrab/
Instagram: http://instagram.com/marcelgidotesholycrab/
Dummy
Drugi album Dummy, Free Energy, wydany jesienią ubiegłego roku przez Trouble In Mind, został doceniony przez Pitchfork, Rolling Stone, Stereogum, Paste, Bandcamp Daily, Alternative Press, Treble i wiele innych magazynów. Zainspirowani ideą współpracy ze swoją społecznością rówieśników i bohaterów, Dummy zaprosił do udziału GMO, Wishy, Three Quarter Skies (Simon Scott ze Slowdive), przełomowy zespół lat 90-tych 4AD Insides i nie tylko. Bubbelibrium DLC. popycha utwory Dummy dalej w elektroniczną, taneczną i eksperymentalną przestrzeń, która pokazuje indywidualne talenty każdego z wykonawców.
Najnowsza propozycja, „Unshaped Road (GMO's Gummy Remix)”, zawiera remiks Free Energy „Unshaped Road” w wykonaniu członków byłego zespołu B Boys z Captured Tracks, z naciskiem na linię basu utworu. GMO mówi: „Słyszeliśmy, że lubicie linię basu w »Unshaped Road« - my też. Nasz remiks podkreśla napędzającą linię basu i teksturę dźwięków oryginału, z odrobiną smaku GMO”.
Dummy - zespół z Los Angeles złożony z Alexa Ewella, Emmy Maatman, Nathana O'Della i Joe Trainora - to twórczo niespokojny kolektyw. Czując, że zrobili najlepszą wersję motorycznego popu, jaką mogli zrobić, chcieli stać się mocniejsi, bardziej taneczni i nieco bardziej psychodeliczni. Podczas tworzenia Free Energy, Ewell i Trainor zaczęli eksperymentować z domowym nagrywaniem, używając DAW jako swego rodzaju instrumentu do komponowania, a nie tylko narzędzia. O'Dell zagłębił się w kompozycje instrumentalne/sample, a także dodał więcej gitarowych leadów, podczas gdy Maatman wkroczyła w centrum uwagi z zauważalnie wyeksponowanym i pewnym siebie wokalem. Rezultatem jest płyta, która celebruje zdolność muzyki do poruszania ciałem, niezależnie od tego, czy jest to miażdżąca zęby ściana hałasu w stylu MBV, lepki popowy refren, czy radosna maszyna perkusyjna - lub, jeśli jesteś Dummy, może wszystkie te żeczy w tym samym utworze.
Bandcamp - https://notdummy.bandcamp.com/album/bubbelibrium-dlc
https://www.instagram.com/notdummy/?hl=en
Wczasy
Wczasy (Bartłomiej Maczaluk i Jakub Żwirełło) z radością wracają do RE, żeby zagrać tu po raz kolejny swoje życiowe piosenki. Tym razem wystąpią w trio, na perkusji zagra Tomasz Popowski (Jantar, Rycerzyki, Ala Zastary, Pictorial Candi, Alameda 3 i 4, Ed Wood, Innercity Ensemble).
Wczasy są znane z takich przebojów jak "Dzisiaj jeszcze tańczę" (który trafił na ścieżkę dźwiękową do filmu "Fanfik"), "Jesteś najlepszy" (pojawia się w filmie "Sweat"), "Tyle słów" czy "Prince i Bowie". Albumy "Zawody" i "To wszystko kiedyś minie" spotkały się z bardzo pozytywnym przyjęciem słuchaczy i krytyków (docenione m.in. przez Gazetę Wyborczą w podsumowaniach najlepszych płyt roku i Bartka Chacińskiego na blogu Polifonia). Na początku 2024 zespół wydał EP pt. “Program”, a niedawno singiel “Słońce” zapowiadający nowy materiał.
Licząc od 2017 roku, zespół zagrał już ponad 200 koncertów w kraju i za granicą, m.in. na festiwalach: Open'er, OFF, Męskie Granie, Tauron Nowa Muzyka, Pop Messe, Creepy Teepee.
Zespół Wczasy został uznany za ważne zjawisko na polskiej scenie muzycznej. Jakub Knera, w artykule na łamach "Dwutygodnika", tak podsumowuje twórczość duetu: "Można Wczasy potraktować jako deskę ratunku. Ich piosenki pozwalają okiełznać codzienny Weltschmerz, są narzędziem do oswojenia śmiechem depresyjnej rzeczywistości. Muzycy poruszają w nich wszystkie czułe dla millennialsów struny – lęk przed pracą, która jest zesłaniem, i przed porażką w niekończącym się wyścigu o dobra materialne, symboliczne i emocjonalne. Równocześnie zachęcają do tańca, jakby miało nie być poniedziałku."
IG ➝ instagram.com/vvczasy
YT ➝ youtube.com/@WczasyZespol
Popular Music
Popular Music to nazwa grupy. Ta nazwa nie jest ironiczna. Pochodzący z Melbourne duet byłego lidera Parenthetical Girls Zaca Penningtona i kompozytorki Prudence Rees-Lee, Popular Music narodził się w Los Angeles. Cień znaku Hollywood wciąż unosi się nad ich brzmieniem: dziwny, hauntologiczny pop zbudowany na bujnych aranżacjach smyczkowych i analogowej elektronice, w którym wątki żałoby, tworzenia mitów i pamięci skręcają w kierunku tragiczno-komicznym.
W maju/czerwcu 2025 roku zespół wyrusza w trasę koncertową za Against Men, sardonicznym, siedmiopiosenkowym traktatem przeciwko nadziei, poddaniu się i codziennym rozczarowaniom nieuczciwej płci.
Pochwały dla Popular Music:
„Jeden z najbardziej pomysłowych, hipnotycznych albumów koncepcyjnych roku” - The A.V Club
„Naprawdę zdumiewający... istnieje w królestwie zamieszkałym przez Sparks i Destroyer, z teatralnym liryzmem z nutami Scotta Walkera i Gary'ego Numana. Po prostu, w tym dziele nie ma nic błahego.” - The Quietus
„Pięknie zdobiony pop z nawiedzonym sercem” - Bandcamp
„Wydaje się, że Popular Music stworzyli nie tylko ścieżkę dźwiękową, ale cały świat... nie ma nikogo takiego jak oni, a dzięki temu są jeszcze bardziej intrygujący”. - For The Rabbits
„[Głos Penningtona] pozostaje tak niepowtarzalny jak zawsze.” - Brooklyn Vegan
Instagram | Bandcamp | Apple Music | Soundcloud | Spotify | Substack
Nebaz + Das Omen
♫ I don't care if Monday's blue
Tuesday's gray and Wednesday too
Thursday I don't care about you
It's Friday, I'm in love ♫
// FRIDAY I'M IN LOVE //
Piątek z najlepszą selekcją wesołych i smutnych piosenek.
- PUNK - POST PUNK - COLD WAVE - INDIE -
🖤
Wąż
Wąż powstał w 2014 roku w Krakowie z inicjatywy Arka Kaus (gitara/syntezatory) i Bartka Szeląga (bas). Później do zespołu dołączył perkusista Kuba Szyma I zespół ewoluował w
instrumentalne trio. W maju 2020 roku Wąż wydał swój debiutancki album zatytułowany ‘Sage’. Muzyka zespołu to połączenie progresywnych metalowych riffów, stonerowych
groove’ów i psychodelicznych ambientów.
Facebook: https://www.facebook.com/Wazband
Bandcamp: https://wazband.bandcamp.com/ Instagram: https://www.instagram.com/wazband/
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCgeSBKSKTcUklWggUOkW9MA
ŃOKO
– tu nie ma kompromisów. Zapomnijcie o grzecznych balladach i przewidywalnych rytmach. ŃOKO to ciemna strona muzyki – gęsta, pulsująca, pełna improwizacji i elektryzującej energii. Ich twórczość przenosi widzów w inny wymiar, gdzie dark jazz łączy się z psychodelią, a elektronika nie jest dodatkiem, lecz dzikim sercem tego brzmienia.
Jak zauważył Jazz Press, muzyka zespołu rozgrzała festiwal Warsaw Summer Jazz Days i równie dobrze sprawdziłaby się na OFF Festivalu czy Open'erze, gdyby te wydarzenia nie były zdominowane przez „algorytmy i influencerów”. Trójmiejska Encyklopedia Muzyczna określa twórczość ńoko jako „niesamowicie energetyzującą” – to dźwięki, które omamiają, wbijają się w pamięć i wywołują niepowstrzymaną chęć tańca.
Ńoko nie jest zwykłym zespołem – ich muzyka to porywająca podróż do mrocznych zakamarków słowiańskiej mitologii, przefiltrowana przez cyberpunkowy, elektroniczny puls i jazzbass'ową swobodę. Kiedy stają na scenie, zamieniają ją w żywioł, który wciąga i nie puszcza do ostatniego dźwięku.
Skład zespołu
* Michał Jan Ciesielski – sax / synth (Michał Jan x Immortal Onion, Quantum Trio)
* Dawid Lipka – trąbka (Zgniłość, Bizarre Penguin)
* Maciej Sadowski – kontrabas, Moog (Dead Vistula, Low Bow)
* Tomasz Koper – perkusja (Alfah Femmes, Jazxing Live, Tymon Tymański)
Oumuamua - https://youtu.be/BtTIuySMPn4?si=Img3dTkSUZv1pTti
Bandcamp - https://nokomusic.bandcamp.com/album/aurora
Hermopolis
Interpretacje starożytnych, psychodelicznych doświadczeń w ciężkiej formie sonicznej. Udowodnią, że twoje spirytualne przeżycia nie różnią się w żaden sposób od przeżyć twoich przodków bujających się do prymitywnego rytmu w jaskini.
FB: https://www.facebook.com/eternal.hermopolis
Bandcamp: https://hermopolis.bandcamp.com/releases
Patroni: Lizard, Trzy Szóstki, Independent.pl, Glonojad, Going.